پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۱:۳۴ ب.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

تشخیص فرد دروغگو با 7 نشانه ی واضح

  • ۱۰۹۳

از کجا بفهمم فردی که با او صحبت می کنم راست می گوید یا دروغ؟ چطور مچ شخص دروغگو را بگیرم؟ ازکجا مطمئن شوم همسرم دروغ گفته یا نه؟ این گونه سوالات برای همه ی ما پیش می آید و گاهی باعث بدبینی به طرف مقابلمان می شود.

تشخیص فرد دروغگو نیاز به شناخت دقیق روحیات و اخلاقیات او دارد. نمی توان به طور صد در صد تشخیص داد که کسی دروغ می گوید یا نه ولی از روی نشانه هایی که در بین اکثر مردم مشترک است می توان تا حدود زیادی پی به دروغ افراد برد.

در این مقاله به بررسی برخی از نشانه ها برای تشخیص فرد دروغگو می پردازیم. این نشانه ها پس از مطالعات و بررسی های روانشناسی روی طیف وسیعی از افراد کشف شده و تقریبا می توان به آن ها اعتماد کرد.

7 نشانه فرد دروغگو

دروغ گویی یکی از نشانه های ضعف شخصیتی در افراد است که بسیار مذموم و ناپسند است. فرد دروغگو اعتبار خود را در بین دوستان و آشنایان از دست می دهد و تبدیل به فردی غیر قابل اعتماد می شود.

7 نشانه برای تشخیص فرد دروغگو که تشخیص آن راحت و ساده است:

تشخیص فرد دروغگو

 1. صدای شخص هنگام دروغ گفتن تغییر می کند

فردی که دروغ می گوید به طور ناخودآگاه صدایش تغییر می کند و یا لحن صحبت کردنش عوض می شود. این اتفاق کاملا غیر ارادی است و شخص هیچ کنترلی روی آن ندارد.

پس یکی از نشانه ها برای تشخیص فرد دروغگو این استت که احساس می کنید طرف مقابلتان عجیب و غریب صحبت می کند.

2. فرد دروغگو چشم ها و دهان خود را می پوشاند

تمایل فرد دروغگو به پنهان کردن خود یک عمل رایج است به همین دلیل است که فرد دروغگو گاهی دست خود را روی چشمان و یا دهان خود می گذارد و سعی می کند آن ها را بپوشاند.

3. جهت نگاه فرد دروغگو

فرد در هنگام دروغ گفتن معمولا از برقراری تماس چشمی مستقیم خودداری می کند و معمولا به سمت چپ نگاه می کند!

این موضوع برای افراد چپ دست می تواند برعکس باشد. پس برای تشخیص فرد دروغگو به جهت نگاه او دقت کنید.

4. فرد دروغگو موضوع بحث را عوض می کند

یکی از نشانه های فرد دروغ گو این است که سعی می کند موضوع بحث را عوض کند تا سوالات بیشتری در این رابطه از او نپرسند تا خود را لو دهد. پس اگر دیدید طرف مقابلتان به این شاخه و آن شاخه می پرد احتمال بدهید که دروغ می گوید.

5. فرد دروغگو خیلی توضیح می دهد

یکی دیگر از نشانه هایی که کمک می کند فرد دروغگو را تشخیص دهید این است که او بسیار توضیح می دهد و سعی می کند شما را قانع کند.

6. به سختی صحبت می کند

اشخاص موقع دروغ گفتن به طور ناخودآگاه سخت تر صحبت می کنند. دلیل این امر می تواند این باشد که هنگام دروغ گفتن به دلیل فشار عصبی که وارد می شود بزاق کمتری ترشح شده  و دهان خشک می شود.

7. تکرار بیش از حد

با دقت به جملات و عباراتی که فرد هنگام صحبت کردن به کار می برد می توان پی به دروغگویی او برد. فرد دروغگو کلمات و عبارات را تکرار می کند.

 

7 نشانه برای تشخیص فرد دروغگو را برای شما عنوان کردیم. البته این نشانه ها همیشه قطعی و صد در صد نیستند و بهترین عامل برای شناسایی یک فرد دروغگو شناخت روحیات و اخلاقیات آن فرد می باشد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش