پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۲۷ ب.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

آموزش درست کردن شربت ریواس خوش رنگ

  • ۱۱۵۲

ریواس دارای خواص بسیاری است و طعم ترش آن باب میل خیلی ها است و همین باعث شده آن را به شکل های مختلفی مصرف کنند. علاوه بر خوردن ساقه ی خام ریواس، ریواس را به شکل شربت ریواس و خورشت ریواس هم میل می کنند.

در این نوشته آموزش درست کردن شربت ریواس خوش رنگ را به شما عزیزان آموزش می دهیم و امیدواریم آن را تهیه کرده و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

طرز درست کردن شربت ریواس خوش رنگ

همان طور که در یکی از مطالب قبلی گفتیم فواید خوردن ریواس برای سلامتی می تواند شامل موارد زیادی باشد. شربت ریواس هم دارای همان خواص می باشد و با خوردن آن می توانید فواید بی نظیر ریواس را دریافت نمایید.

مطالعه بیشتر: خوردن ریواس چه فوایدی برای سلامتی بدن ما دارد؟

مواد لازم برای تهیه شربت ریواس خوش رنگ

برای تهیه شربت ریواس خوش آب و رنگ نیاز به مواد اولیه خاصی ندارید و به راحتی و فقط با داشتن ریواس و شکر می توانید آن را تهیه کنید.

ریواس: 1 کیلوگرم شکر: 1 کیلوگرم

طرز تهیه شربت ریواس خوش رنگ

بعد از اینکه ریواس ها را به خوبی با آب شستید پوست آن ها را به هر روشی که ترجیح می دهید بکنید و سپس آن را به تکه های ریز خرد کنید (هرچه ریزتر خرد کنید بهتر است اما خودتان را به زحمت نیندازید).

ریواس ها را در یک ظرف لعابی یا هر ظرف دیگری که مناسب پخت شربت می باشد ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

مخلوط شکر و ریواس را به مدت یک روز (24 ساعت) در فضای بیرون با دمای معمولی نگه دارید و هر چند ساعت یکبار آن را هم بزنید.

بعد از یک روز شربت ریواس را از صافی رد کنید. اگر دانه های شکر به خوبی حل نشده بودند می توانید چند دقیقه ای آن را بجوشانید تا بهتر حل شود.

به همین راحتی شربت ریواس خوش رنگ شما آماده ی خوردن است. آن را در یک ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

خواص شربت ریواس

نوشیدن شربت ریواس در روزهای گرم یک گزینه ی عالی است و باعث برطرف شدن تشنگی شما می شود. خورشت ریواس علاوه بر این دارای خواص زیادی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

نوشیدن شربت ریواس برای درمان کم خونی و بی اشتهایی مناسب است

شربت ریواس به دلیل طعم ترش و شیرینی که دارد اشتها آور است و همچنین به درمان یبوست کمک کرده و هضم غذا را آسان می‌کند.

نوشیدن شربت ریواس نمک های صفراوی را منتقل می کند و محرک ترشح کبد است.

در این نوشته آموزش درست کردن شربت ریواس خوش رنگ را به شما آموزش دادیم. همان طور که ملاحظه نمودید طرز تهیه شربت ریواس خوش رنگ بسیار ساده است و زمان آماده سازی اولیه آن حدود نیم ساعت زمان لازم دارد.

نکاتی برای خوش رنگ شدن شربت ریواس

تأکید ما در این آموزش بر شربت ریواس خوش رنگ بود. مهم ترین نکته برای درست کردن شربت ریواس خوش رنگ این است که ریواس های تازه و سبز رنگ را انتخاب کنیم.

برای اینکه رنگ شربت ریواس از بیحالتی و کمرنگی دربیاید می توانید مقداری آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید. این کار باعث می شود رنگ آن به سمت قرمزی رفته و خوش رنگ تر شود.

«شربت ریواس خوشرنگ شما آماده نوش جان کردن است»

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش