شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵ ق.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

طرز تهیه غذای ساده برای شام: کراکت مرغ و پنیر

  • ۲۱۷۶

در پست قبلی یک غذای ساده برای شام معرفی کردیم (طرز تهیه رولت مرغ و جعفری) که می تونه برای خانم هایی که بدنبال درست کردن یک غذای جدید برای شام هستند مفید باشه. در این پست هم طرز تهیه یک غذای بسیار خوشمزه و آسون برای شام به شما معرفی می کنیم به اسم کراکت مرغ و پنیر که اگر شما هم همیشه از خودتان می پرسید که برای شام چی بپزم؟ و درست کردن غذای ساده برای وعده شام یکی از دغدغه های همیشگی شما است، این غذا می تونه یه راه حل فوق العاده برای شما باشه.

با طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر که یک غذای فوق العاده ساده و خوشمزه است و طعم فوق العاده ای داره با ما همراه باشید.

کراکت مرغ و پنیر یک پیشنهاد عالی برای شام

روش تهیه کراکت مرغ و پنیر خیلی ساده و راحت است و در عین حال که یک غذای ساده برای شام هست می تونه در مهمونی های رسمی هم از اون استفاده بشه و در کنار غذای اصلی قرار بگیره و یا به عنوان عصرونه سرو بشه. این غذا طعم واقعا عالی ای داره و اگر یک بار اون رو درست کنید تبدیل به یکی از غذاهای مورد علاقتون میشه. کراکت مرغ و پنیر وقت هایی که برای درست کردن شام زیاد وقت ندارید یک غذای مناسب برای شام هست که می تونید برای مهمونی ها هم از اون استفاده کنید. اگر کمی مرغ و سیب زمینی توی خونه داشته باشید نیاز به چیز زیاد دیگه ای ندارید و کراکت مرغ و پنیر یک غذای خوشمزه با مرغ هست که حتما خوشتون میاد.

مواد لازم برای تهیه کراکت مرغ و پنیر

  1. سیب زمینی پخته: 1 عدد
  2. سینه مرغ پخته: 2 عدد
  3. پودر سوخاری: مقداری
  4. پنیر پیتزا: 100 گرم
  5. تخم مرغ: 1 عدد
  6. نمک، فلفل و پودر سیر: مقداری

طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر

  1. یک پیاز کوچک را رنده کنید و با مقدار کمی روغن و زردچوبه آن را سرخ کنید. سپس مرغ را اضافه کرده و با مقدار کمی آب آن را بپزید تا آب آن به خوردش برود.
  2. سینه مرغ پخته شده را چرخ کنید و آن را با سیب زمینی آب پز شده، 1 عدد تخم مرغ و ادویه مخلوط کنید و با قاشق خوب هم بزنید.
  3. مواد مخلوط رو یک ساعت در یخچال قرار بدید تو خودش رو بگیره.
  4. مواد رو از داخل یخچال دربیارید و اون ها رو به صورت توپک های گرد دربیارید (به اندازه کوچکتر از گردو) و بعد وسط اون رو گود کنید و مقداری پنیر پیتزا به اون اضافه کنید و دوباره اون رو گرد کنید.
  5. 1 عدد تخم مرغ را خوب زده و توپک های مرغ و پنیر رو داخل اون بغلطونید و بعد داخل پودر سوخاری بزنید و بعد داخل روغن زیاد سرخ کنید.

طرز تهیه غذای ساده برای شام: کراکت مرغ و پنیر

نکات تکمیلی

  • کراکت مرغ و پنیر که به اون توپک مرغ و پنیر هم می گویند باید در روغن زیاد سرخ بشه و روغن همه قسمت های توپک مرغ و پنیر رو بگیره وگرنه دوتیکه میشه و پنیر پیتزا از اون بیرون میریزه.
  • این دستور غذا برای شام 5 نفر کافیه.
  • زمان پخت و آماده سازی حدودا دو ساعت است.
  • این غذا با اینکه داخل روغن زیاد سرخ میشه اما خیلی روغن رو جذب خودش  نمی کنه.

طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر رو با هم دیدیم که یک راه حل عالی برای اون هایی هست که همیشه میگن شام چی بپزم.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش