سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳، ۰۹:۳۲ ب.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

دستورالعمل های روزانه برای داشتن پوست صاف و یکدست

  • ۱۰۷۴

پوست صورت نمایی اولیه از ظاهر هر شخص است و داشتن پوست صاف و یکدست تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت افراد دارد. همانطور که بدن ما با احساس خستگی و حتی درد به ما یادآوری میکند که نیاز به استراحت و تقویت دارد پوست صورت نیز آینه ای از احوالات درونی ماست.و با شکل های مختلفی از جمله جوش، لک، خشکی و.... خود را بروز میدهد و برای رفع مشکلات و داشتن پوستی صاف و یکدست ما باید همیشه زمانی را به رسیدگی پوست خود اختصاص دهیم.

در اینجا دستورالعمل های ساده و روزمره برای داشتن پوست صاف و یکدست به شما معرفی میکنیم:

راهکارهای خانگی برای داشتن پوست صاف و یکدست

با انجام کارهایی ساده و کم هزینه و با صرف کمترین زمان میتوان برای داشتن پوست صاف و یکدست گام برداشت. برخی افراد با آرایش زیاد و استفاده از کرم پودر سعی در پوشاندن عیب های پوستی خود دارند ولی ما در اینجا نکاتی را یادآور میشویم که با رعایت آنها بطور طبیعی و بدون آرایش پوست صاف و یکدست داشته باشید.

نوشیدن آب

نوشیدن روزانه 8 لیوان آب در طی روز ساده ترین و تاثیر گذارترین کاری است که شما برای سلامت پوست خود و داشتن پوست صاف و یکدست میتوانید انجام دهید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید!

خوردن میوه و سبزیجات 

با خوردن سبزیجات؛ بخصوص گوجه فرنگی و هویج و میوه هایی که دارای ویتامین ث و آنتی اکسیدان هستند مانند توت فرنگی، گیلاس، آلبالو و میوه هایی مثل هندوانه که بیشتر آنرا آب تشکیل داده نیز میتوانید سلامت پوست خود را تامین کنید و داشتن پوستی صاف و لطیف را تجربه کنید.

ورزش کنید

با ورزش کردن حتی 15 دقیقه از روز خون شما به جریان می افتد و شادابی و لطافت را در پوست خود احساس خواهید کرد. بخصوص ورزش های هوازی مانند آمادگی جسمانی و ایروبیک ک فعالیت زیادی دارند. اگر رفتن به کلاس های ورزشی برای شما ممکن نیست روزانه 15 تا 20 دقیقه طناب بزنید و یا در فضای آزاد بدویید.

خواب کافی داَشته باشید

کمبود خواب پی در پی تاثیرات مخرب خود را روی صورت نشان خواهد داد. گود رفتگی و تیرگی زیر چشم، خشکی پوست و ایجاد خطوط ریز روی صورت در اثر کمبود خواب روی صورت خود را نشان میدهند. پس همواره سعی کنید حداقل 7 ساعت در طول شبانه روز استراحت کنید تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی با کیفیت

به دلیل هزینه های خرید لوازم آرایشی همه ما برای خرید لوازم آرایشی با قیمت مناسب ترغیب میشویم. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که برای زیباتر شدن نباید سلامت پوست خود را به خطر بیندازیم و دقت کنید که لوازم آرایشی که انتخاب میکنید دارای تاریخ انقضا و از مواد مناسبی تهیه شده باشد. پس این لوازم را از مراکز خرید معتبر تهیه فرمایید و به سلامت پوست خود اهمیت دهید.

با آرایش به رختخواب نروید

همیشه قبل از خواب صورت خود را از مواد آرایشی پاک کنید و پوست خود را کاملا تمیز کنید. استفاده از پاک کننده های آرایشی و روغن های طبیعی از جمله روغن نارگیل و روغن بادام را حتما قبل از خواب در برنامه خود بگنجانید و لطافت پوست خود را احساس کنید.

شستشوی مناسب

با توجه به جنس پوست خود یک شوینده مناسب مخصوص پوست خود را انتخاب کنید. اگر پوست چربی دارید شستشوی روزانه دوبار در روز با ژل های شوینده را در برنامه خود دهید. اگر پوست حساسی دارید استفاده از پن های صابونی به شما پیشنهاد داده میشود. اما مهمترین نکته شناخت نوع پوست و استفاده یک شوینده مناسب با نوع پوست شماست. در پوست های مستعد آکنه گاهی شستشوی پوست با سرکه سیب مخلوط با آب گزینه مناسبی است و شادابی و صافی پوست را برای شما به همرا دارد.

پوست خود را دست نزنید

برخی از ما عادت داریم مدام پوست خود را لمس میکنیم؛ این عادت به پوست شما آسیب میزند بخصوص اینکه همیشه پوست دستان شما تمیز نیست و میکروبهایی وجود دارد که به پوست صورت شما انتقال پیدا میکند. پس برای داشتن پوستی سالم و یکدست این عادت را ترک کنید.

گوشی خود را تمیز کنید!

تلفن همراه شما هم میتواند روی سلامت پوست شما موثر باشد. ما ساعات زیادی از روز با تلفن همراه خود مشغولیم؛ هنگام انجام کارهای روزانه خود، فعالیت های بیرون از محیط خانه، باشگاه ورزشی، محل کار و یا حتی سرویس های بهداشتی ما از تلفن همراه خود استفاده میکنیم؛ پس گوشی ما میتواند میکروبهای زیادی را به خود جذب کرده باشد که ما با تماس دست و یا حتی صورت هنگام صحبت کردن با تلفن همراه آن را به پوست صورت خود انتقال دهیم.

پوست صورت خود را مرطوب نگه دارید

مرطوب نگه داشتن پوست برای حفظ زیبایی و شادابی پوست الزامیست. بخصوص بعد از شسشوی پوست خود همیشه از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از روغن های طبیعی هم میتواند گزینه خوبی باشد.

آرام باشید

ناراحتی و استرس میتواند موجب که پوست شما دارای التهاب شود. پس همیشه به اعصاب خود مسلط باشید و سعی کنید استرس را از خود نگه دارید و در هنگام اضطراب نفس عمیق بکشید و یا گاهی آدامس بجویید.

در این نوشته با دستورالعمل های روزانه برای داشتن پوست صاف و یکدست آشنا شدید. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش