پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۳:۲۵ ب.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

از دمنوش گزنه برای درمان کم خونی استفاده کنید و به سرعت نتیجه بگیرید

  • ۱۱۰۴

کم خونی یکی از بیماری هایی است که اسم آن را زیاد می شنویم و درصد زیادی از افراد به خصوص خانم ها با آن مواجه هستند. درمان کم خونی باید جدی گرفته شود زیرا بی توجهی به آن می تواند باعث آسیب به سلامتی می شود. درمان کم خونی از طریق تغذیه و مواد غذایی طبیعی روش بهتری است البته در کم خونی های خفیف.

گزنه گیاهی است که خواص آن در درمان کم خونی به اثبات رسیده است. دلیل اینکه گزنه برای درمان کم خونی مفید است این است که گزنه علاوه بر اینکه دارای مقادیر زیادی آهن می باشد دارای ویتامین C نیز می باشد و همان طور که می دانید ویتامین C به جذب آهن کمک می کند. گزنه هر دوی این مواد را با هم دارد.

همچنین بخوانید: فواید خوردن فندق تازه برای کم خونی

گزنه و درمان کم خونی

درمان قطعی کم خونی با گزنه

البته درمان کم خونی خفیف با گزنه بسیار مفید و رایج است اگر علائم کم خونی مانند خستگی بی دلیل، خارش پوست، ضعیف و نازک شدن موها، تپش قلب، مشکلات تنفسی و احساس خواب آلودگی به سراغتان می آید به احتمال زیاد دچار کم خونی هستید. بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید. برای درمان  کم خونی شدید مجبورید دارو مصرف کنید اما در درمان کم خونی کم می توانید به راه های طبیعی متوسل شوید که یکی از آن ها استفاده از دمنوش گیاه گزنه است. در ادامه طرز تهیه دمنوش گزنه برای معالجه کم خونی را توضیح می دهیم.

دستور تهیه جوشانده گزنه برای درمان کم خونی

20 تا 30 گرم از برگ و شاخه های قبلا خشک کرده گزنه را در نیم لیتر آب سرد بریزید و به مدت 3 تا 5 دقیقه بجوشانید سپس به مدت 10 دقیقه کنار بگذایرد تا خوب دم بکشد. بعد آن را صاف کنید و هر روز 3 تا 4 بار و هر بار یک فنجان از آن بنوشید تا درمان کم خونی خود را در مدت کمی احساس کنید. دستور گفته شده برای درمان کم خونی با گزنه بسیار مفید است.

طرز تهیه دمنوش گزنه و لیموترش برای درمان کم خونی

لیمو ترش دارای مقادیر فراوان ویتامین  C می باشد. درست است که گزنه دارای ویتامین C می باشد اما اگر میزان بیشتری ویتامین سی با آن ترکیب شود باعث می شود آهن موجود در گزنه بیشتر و بهتر جذب بدن شود و نتیجه بهتری داشته باشد. در ادامه روش تهیه دمنوش گزنه و لیموترش را خواهید دید.

دمنوش گزنه و لیموترش برای درمان کم خونی

مواد لازم برای تهیه دمنوش گزنه و لیموترش

  • گزنه سبز خشک شده 5 قاشق سوپخوری
  • لیموترش آبگیری شده 1 عدد
  • 1 لیتر آب

طرز تهیه دمنوش گزنه و لیموترش

برای تهیه این دمنوش که ضد کم خونی است یک لیتر آب را بجوشانید. به محض اینکه آب جوش آمد زیر شعله را خاموش کنید و گزنه را به آن اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد.

سپس دمنوش تان را صاف کرده و آب یک عدد لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید.

چرا گزنه برای درمان کم خونی مفید است؟

گیاه گزنه سرشار از آهن است. برای اینکه بتوانید آهن موجود در سبزیجاتی مثل گزنه را به‌خوبی جذب کنید باید آن‌ها را با ویتامین C مصرف کنید تا بیشتر جذب بدن شود. گزنه این مزیت را دارد که هم زمان شامل آهن و ویتامین C می باشد. بنابراین برای درمان کم خونی یک گزینه بی نظیر است.

اگر برای درمان کم خونی خود از گزنه استفاده کنید علاوه بر اینکه از یک روش درمان کم خونی طبیعی استفاده کرده اید همچنین خیلی زود نیز به نتیجه می رسید. روش تهیه دمنوش گزنه را خدمت شما توضیح دادیم اما علاوه بر آن کپسول های گزنه هم در عطاری ها و داروخانه ها موجود است که می توانید از ان ها استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف دمنوش گزنه

توصیه می شود که این نوشیدنی خارج از وعده های غذایی اصلی مصرف شود. جوشانده گزنه را می توانید ناشتا یا بعد از ظهر مصرف کیند.

این نوشیدنی را به مدت 15 روز مصرف کنید تا میزان آهن بدنتان بالا برود. این کار باعث پیشگیری و همچنین درمان کم خونی می شود. بعد از دو هفته مصرف دمنوش گزنه، میزان مصرف را کاهش داده و به روزانه یک استکان برسانید.

توصیه می شود خانم ها به محض شروع قاعدگی از این دمنوش استفاده کنند تا کمبود آهن جبران شود. امیدواریم برای درمان کم خونی های خفیف از جوشانده گزنه استفاده کنید که یک روش طبیعی و بسیار مفید می باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش