پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹ ب.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

بهترین روش برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا: آنچه شما باید بدانید

  • ۱۰۳۰

 همان طور که می دانید بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در خانه ماندن و تقویت سیستم ایمنی بدن است. یک سیستم ایمنی قوی حتی در صورت ابتلا به کرونا و دیگر بیماری ها به خوبی با آن مبارزه کرده و آن را از بین می برد. در ادامه بهترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن که توسط یک پزشک متخصص پیشنهاد شده را مشاهده خواهید نمود.

بهترین روش های افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

آیا می توانید سیستم ایمنی بدن خود را برای مبارزه با COVID-19 تقویت کنید؟ این سؤالی است که ذهن همه برای ما با بحران جهانی روبرو است. اگر جوان هستید خطر بروز عوارض بسیار پایین است. اگر ویروس را داشته باشید، احتمالاً علائم خفیفی دارید و طی دو هفته کاملاً بهبود می یابید. با این وجود ، ممکن است شما بدون بروز علائمی به ویروس آلوده شوید. بنابراین حفظ بهداشت و تمرین انزوای اجتماعی برای جلوگیری از انتشار آن در افراد پرخطر بسیار مهم است.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمتر کربوهیدرات بخورید

افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر عوارض ناشی از COVID-19 هستند. شواهد روشن است که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات می توانند ابزاری مؤثر برای معالجه و مقابله با این شرایط متابولیکی باشند.

اصول اولیه را رعایت کنید

شستشوی مناسب: کورو ویروس با شستشوی مناسب به مدت 20 ثانیه با صابون یا استفاده از ضدعفونی کننده دست که بیشتر از 60٪ الکل است ، کشته می شود.

سیگار نکشید: افراد سیگاری خطر ابتلا به عفونت و عوارض شدید ناشی از این عفونت ها را افزایش می دهند. ما نباید به دلیل بیشتری نیاز به سیگار کشیدن نباشیم ، اما زمانی مانند این مسئله اهمیت بیشتری را برجسته می کند.

خواب کافی داشته باشید: خواب به طور کلی برای سلامتی مهم است و به عنوان یک امتیاز ممکن است به بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی بدن ما نیز کمک کند.

مقدار مناسب ورزش: مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که افرادی که ورزش می کنند نسبت به افرادی که انجام نمی دهند کمتر دچار عفونت شوند .4 در حالی که این مطالعات متغیرهای مخدوش کننده ای دارند ، اما اجماع عمومی این است که به طور کلی ورزش ممکن است مفید باشد ، با برخی از نتایج.

مدیریت استرس: در حالی که عوامل استرس زا حاد ممکن است عملکرد ایمنی بدن را به طور موقت تقویت کنند ، استرسورهای مزمن به احتمال زیاد عملکرد سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهند.

مشروبات الکلی ننوشید

نقش مکمل ها در افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن

آیا مصرف ویتامین ها ، مواد معدنی یا مکمل های دیگر می تواند شما را از COVID-19 محافظت کند؟ برخلاف آنچه ممکن است در اینترنت بخوانید ، این سوالی است که به طور قطعی نمی توان به آن پاسخ داد.

ویتامین سی

چندین دهه است که از ویتامین C برای جلوگیری از سرماخوردگی استفاده می شود. برخی از مطالعات - اما نه همه - نشان می دهد که ممکن است عملکرد برخی از گلبول های سفید خون که با عفونت مبارزه می کنند را بهبود ببخشد. اگرچه مشخص نیست که آیا مصرف مکمل ویتامین C برای COVID-19 مفید است ، برای اکثر افراد در مصرف حداکثر 2000 میلی گرم در روز هیچ ضرری ندارد (حد بالایی که توسط آکادمی ملی پزشکی تعیین شده است).

ویتامین دی

به عنوان هورمون و یک ویتامین ، ویتامین D نقش مهمی در سلامت و تقویت ایمنی بدن دارد. یک بررسی منظم در سال 2017 از 25 کارآزمایی تصادفی نشان داد که مصرف مکمل ویتامین D به نظر می رسد در بیشتر افراد دارای اثر محافظتی خفیف در برابر عفونت های دستگاه تنفسی است. البته بدن شما وقتی در معرض نور خورشید قرار دارد می تواند ویتامین D را به تنهایی بسازد ، بنابراین سعی کنید هر وقت ممکن است کمی آفتاب بخورید.

فلز روی

روی یک ماده معدنی است که در پاسخ گلبولهای سفید به عفونت نقش دارد. به همین دلیل افرادی که کمبود روی دارند مستعد ابتلا به سرماخوردگی ، آنفولانزا و سایر ویروس ها هستند. یک متاآنالیز از هفت کارآزمایی نشان داد که مصرف مکمل روی طول سرماخوردگی را به طور متوسط ​​33٪ کاهش داده است .15 آیا این می تواند تأثیر مشابهی بر COVID-19 داشته باشد هنوز مشخص نیست. مصرف مکمل روی ممکن است یک استراتژی خوب برای افراد مسن و سایر افراد در معرض خطر باشد. اگر تصمیم به مصرف روی دارید ، به دلیل خطر عوارض بویایی ، مطمئن شوید که در زیر روز بالای 40 میلی گرم در روز و از تجویز بینی خودداری کنید.

زردچوبه

این ماده حاوی یک ترکیب زرد روشن است به نام کورکومین ، که تحقیقات جدید نشان می دهد که عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند. با این وجود ، هیچ مدرک قانع کننده ای وجود ندارد که نشان دهد هنوز به مبارزه با عفونت های ویروسی کمک می کند. سیر اعتقاد بر این است که سیر ، گیاهی محبوب و تند با رایحه ای معطر است که دارای اثرات ضد باکتری و ضد ویروسی از جمله کمک به مبارزه با سرماخوردگی است. یک تحقیق نشان داد که افرادی که مکمل سیر مصرف کرده اند ، سرماخوردگی کمتری دارند و سریعتر از افرادی که سیر مصرف نکردند ، سرماخوردگی بهبود یافتند.  اگرچه این دلگرم کننده است ، این فقط یک مطالعه است. در حال حاضر ، به جای اینکه روی آن حساب کنید تا ایمنی خود را در هنگام ابتلا به بیماری کروناویروس تقویت کنید ، از سیر بخاطر عطر و طعم بی نظیری و عطر بی نظیر آن لذت ببرید.

کربوهیدرات و قندهای تصفیه شده برای سیستم ایمنی شما مضرند

شواهد آزمایشگاهی نشان می دهد که قند ممکن است عملکرد گلبولهای سفید را مختل کند ، اما هیچ مدرک معتبری نشان نمی دهد که خوردن باعث می شود شما عفونت بیشتری داشته باشید. افزایش قند خون ممکن است خطر عفونت و عوارض را افزایش دهد. بنابراین ، منطقی خواهد بود که بخواهیم این میزان قند خون را محدود کنیم. کربوهیدراتهای تصفیه شده و قندهای ساده بزرگترین دلیل برای افزایش قند خون هستند و بنابراین احتمالاً باید از آن جلوگیری کرد.

روزه گرفتن چه تأثیری روی سیستم ایمنی شما می گذارد؟

در طی یک بیماری همه گیر حاد ، جایی که خطر فوری عفونت بالاتر از حد معمول است ، با توجه به احتمال کاهش ایمنی ، ممکن است روزه گرفتن سیستم ایمنی شما را ضعیف کند و خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد. بر اساس داده های محدود موجود ، ما پیشنهاد می کنیم در حین شیوع کرونا ، بیش از 36 ساعت روزه نگیرید ، به خصوص اگر شما بیش از 60 سال سن دارید. منطقی است که شما می توانید با خوردن محدود به مدت زمان کوتاهتر ادامه دهید ، اگرچه هیچ داده ای در این مورد وجود ندارد.

خلاصه

به طور خلاصه ، ویروس جدید به سرعت در حال گسترش است و تأثیر قابل توجهی روی مردم در سراسر جهان دارد و ما از آن مصون نیستیم. سیستم ایمنی بدن ما قبلاً هرگز آن را ندیده و برای مقابله با آن آماده نیست بنابراین بهتر است سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببریم. بهداشت خوب دست و دوری اجتماعی می تواند به جلوگیری از ابتلا به ویروس کمک کند. انجام کارهایی که می توانید برای کاهش عوامل خطر خاص داشته باشید ممکن است در صورت مواجهه با بدن به سرعت بهبود یابد. با رعایت موارد زیر سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید:

  • خوردن یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات که قند خون را به حداقل می رساند
  • اولویت دادن به خواب آرام
  • مدیریت استرس خود را
  • ترک سیگار
  • شرکت در ورزش متوسط ​​که از آن لذت می برید
  • در صورت امکان آفتاب و هوای تازه دریافت کنید
  • مصرف برخی از مکمل های خاص ممکن است سلامت کلی شما را بهبود بخشد و در صورت استفاده از آن ممکن است مضر نباشد مانند ویتامی
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش